Villkor
Pris
Alla priser på optimizenutrition.se anges i svenska kronor (SEK)
Tillämplig lag och tvist
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Optimize Nutritions kundservice.
Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Optimize Nutritions kundservice, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden, ARN Box 174 101 23 Stockholm) som du hittar mer info om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
Vid eventuell tvist följer Optimize Nutrition beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras enligt punkt 14.2 ovan eller i sista hand av allmän domstol.
Detta avtal ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk lag, med undantag för tvingande bestämmelser i svensk lag och tillämpliga EU-direktiv.
Integritetspolicy
Vår integritetspolicy ingår som en del av våra Köpvillkor, om du klickar här kan du läsa en fullständig version av denna.
Köp
Beställning godkänns när Optimize Nutrition bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse med e-post. Vid eventuella felaktigher förbehåller vi oss rätten att korrigera det i efterhand.
Leveransförseningar
Vid eventuell leveransförsening meddelar vi dig så fort vi kan genom e-post eller telefon. Vid leveransförseningar har du som kund alltid rätten att häva köpet. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja kundens beställning.
Frakt och retur
Alla våra paket skickas till dig via transportföretag och hämtas ut på närmaste ombud. Om Optimize Nutrition skulle ha skickat din vara fel eller om det skulle vara något fel på din vara står vi för frakten. Du kontaktar då oss via Kundservice för att få en retursedel där du kan berätta om felet innan du skickar tillbaka varan till oss. Alla våra returer och byten är helt kostnadsfria. Returfraktsedeln skickas till din mailadress.
Risker vid transport
Vi står för skadad vara från vårt lager till dig. Du står för risken vid retur till oss. Vid skadad vara kontakta oss via Kundservice och beskriv skadan etc.
Reklamation
Om du upptäcker något fel på din vara och vill upprätta en reklamation kontaktar du alltid oss via vår Kundservice. Skicka ett meddelande som innehåller ditt ordernummer och en beskrivning av felet så hjälper vi dig vidare i ärendet.
Garanti
Garanti gäller endast vid fabrikationsfel. Om du är missnöjd med din vara är du välkommen att kontakta oss via Kundservice så ska vi försöka hjälpa dig med en bra lösning. Behovet av kosttillskott är väldigt individuellt, därför går det inte att garantera resultat för alla individer. Läs på om kosttillskotten du vill köpa för att se om det möter behovet du har. Produkterna brukas under egen risk.
Öppet köp och ångerrätt
Optimize Nutrition ger dig alltid 30 dagars öppet köp & ångerrätt på alla dina beställningar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp är helt kostnadsfri. Vid öppet köp eller ångerrätt betalas endast varans pris tillbaka. Återbetalningen sätts antingen in på kontot du anger eller som tillgodokvitto hos Optimize Nutrition. Alla beställningar som vid åberopande av ångerrätt eller öppet köp ska meddelas inom 30 dagar från beställningsdag via Kundservice annars är inte åberopandet giltigt.
Betalning
Vi använder oss av kortbetalning, faktura, delbetalning, förskottsbetalning via Klarna samt betalning via Swish.
Vid betalning via Qliro, se fullständiga betalningsvillkor här: https://www.qliro.com/sv-se/villkor/
Åldersgräns
Åldersgränsen vid postorder köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande. Vi har tyvärr inget system som sorterar bort köp av minderåriga, men om problem uppstår så gäller 30 dagars öppet köp.
Cookies
Cookies kan sparas på din dator vid beställning från vår hemsida. Observera att vi INTE använder cookies för att spara information om dig.
Fel i publicering
Vid prisfel och fel i texter förbehåller vi oss rätten att korrigera priser och texter på vår hemsida i efterhand. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar och fraktkostnader, lagerförändringar, tekniska fel i webbshoppen.
Nyhetsbrev via SMS och e-post
Alla som handlar hos Optimizenutrition.se kommer automatiskt att prenumerera på Optimize Nutritions nyhetsbrev. Vill du avsluta din prenumeration finns det en länk i nyhetsbreven där du kan avsluta prenumerationen. Om du vill ha hjälp med att avsluta prenumerationen är du välkommen att kontakta vår Kundservice. Du godkänner även att ta emot e-post där vi önskar att ni lämnar en recension efter köpet.
Outlöst paket
Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 299:- vid outlöst paket. Paketet ligger på uthämtningsstället i 7 dagar innan det returneras till oss.
Obetald faktura
Vi fakturerar alla våra kunder via Klarna faktura. När du väljer att betala dina köp hos oss med faktura är det Klarnas villkor du kommer att acceptera. Vänligen kontakta Klarna vid eventuella frågor.
Falska beställningar
Alla våra ordrar IP-loggas. Falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.
Ändra och avbeställa order
Vid ändring eller avbeställning av ordrar kontakta oss på Optimize Nutrition via Kundservice.
Acceptera villkor
Du accepterar våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy genom att klicka på knappen ”Bekräfta beställning” eller ”Slutför köp” på www.optimizenutrition.se.
Dessa Villkor har fastställts av Optimize Nutrition Scandinavia AB den 2024.07.16